If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Всъщност 6 степенните кутии, както спомена един колега, имат една допълнителна предавка на селектора за 5-та. Буквално е само това, сега ако инженерите са решили че ще правят и още доработки за по-голяма мощност, подсилване е друг въпрос, но това е разликата. На теория всяка 5-степенна доста лесно се преработва към 6-степенна.
Предавателните числа на кутиите от 1 до 5 са еднакви. 6-а е един вид бонус.
Разликата в скоростите на определена предавка идва от диференциала. 6-степенните обикновено се комплектоват с по-къс диференциал в резултат на което колата е по-пъргава отначало и приятна за каране градско или на път със завойчета. За сметка на това издиша на доускорение при висока скорост, щото предавките свършват по-рано, а тягата на по-висока предавка не е същата.
Пример: На 156-цата навремето смених кутията с 6-степенна. Със старата кутия вдигах на 3-а 120. С новата кутия 3-а дърпаше здраво, но свършваше малко след 100 и вече трябваше 4-а. Медалът има две страни.
Има друго полезно предимство на 6-степенната кутия - при висока скорост, на 6-а си с по-ниски обороти и съответно колата е по-тиха и икономична (говорим за равен път).
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Добре де, като неразбиращ специално за това- има ли значение дали е кутията или диференциала ? Т.е. нали би трябвало ( както беше споменато в темата ) при смяна на кутията да има промяна и на поведението на автомобила ?
Според каталожните данни предавателните числа са еднакви, но има разлика в постигнатите скорости.
Защото има разлика в главното число т.е.диференциала.Ако комбинираш кутия със 6скорости с диференциал от 5степенна ще се получи още по висока макс.скорост
Не си в грешка. Комплект са и сменяш всичко накуп.
Но доколкото знам има варианти - една и съща кутия може да се комплектова заводски с диференциали с различни предавателни числа. Говорим за 166, при 147/156 не съм сигурен дали е така.
166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer
Зависи къде и как я караш,ако си все по магистралите или по планински път има смисъл от 6та,но както казах и по назад,ако е само за идеята е безмислена инвестицията
Comment